• امروز : یکشنبه, ۲۰ مهر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 12 October - 2025
کل 1742 امروز 0
2

نکته‌هایی برای مربیان – 5/موقعیت بازی تیم U10

  • کد خبر : 16199
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷
نکته‌هایی برای مربیان – 5/موقعیت بازی تیم U10

سوالی در مورد استراتژی تعویض از مربی تیم زیر 10 سال: ❗️«من از مربیان بسکتبال زیر 10 سال (بچه‌های 8-10 ساله) هستم و 10 نفر در تیمم هستند. هر بازیکن باید 2 کوارتر کامل بازی کند بنابراین من در اصل دو تیم دارم. چگونه باید بازیکنانم را در وقت‌های مختلف بازی با هم ترکیب کنم»؟‼️ […]

سوالی در مورد استراتژی تعویض از مربی تیم زیر 10 سال:

❗️«من از مربیان بسکتبال زیر 10 سال (بچه‌های 8-10 ساله) هستم و 10 نفر در تیمم هستند.

هر بازیکن باید 2 کوارتر کامل بازی کند بنابراین من در اصل دو تیم دارم.

چگونه باید بازیکنانم را در وقت‌های مختلف بازی با هم ترکیب کنم»؟‼️

بیشتر مربیانی را که من در شرایط مشابه‌ای تماشا کرده‌ام ، 10 بازیکن خود را بر اساس مهارت / موقعیت به دو «تیم» تقسیم می‌کنند.

دو بازیکن بلند قد را در تیمهای جداگانه قرار می‌دهند.

دو بازیکن برتر در کار با توپ را تقسیم می‌کنند تا هر تیم دارای PG باشد.

اما من این کار را نمی‌کنم.

اگر مربی تیم U10 می‌شدم، در هر بازی چرخش‌های بازیکنان مهارت / موقعیت را با هم ترکیب می‌کردم.

چرا؟

هر هفته به بازیکنان فرصت می‌دادم تا با هم‌تیمی‌های مختلف بازی کنند چون منجر به مزایای بلندمدت می‌شود. حتی اگر این بدان معنی باشد که در کوتاه مدت در تعدادی از بازی‌ها برنده نشوم.

🔸مزایا

▫️ترکیب تیم بهتر می‌شود

▫️یادگیری بازی با بازیکنان مختلف

▫️بازیکنان بنا به هم‌تیمی‌ها و موقعیت مسابقه، نقش‌های مختلفی را بازی می‌کنند

و دیگر نکاتی که تجربه می‌کنید.

تکرار می‌کنیم؛ ترکیب کردن بازیکنان در تیم‌ها منجر به پیشرفت طولانی مدت بازیکنان می‌شود.

نکته‌ای که امیدوارم در درجه‌ی اول همه ما روی آن متمرکز شده باشیم.

لینک کوتاه : https://khanehbasketballiran.ir/?p=16199

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا و توهین باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.